Vecka 29

I väntan på Liten - Gravid i vecka 35

Ja men ibland önskar jag att jag hade haft tålamod att vänta, tänk vilken otrolig upplevelse att få reda på det på BB, efter den hemska födseln :D



Ja, det är en liten Lova i magen på mig, hopppas att hon passar att heta det sen också :) Lova Camilla (mitt och min mors andranamn) :) Kram

2010-11-30 | 15:55:04 ♥ http://madeleines.se
Sara ~ Candis

SV. :D ni har det otroooooligt mysigt. Önskar det fanns massa jobb där för då hade vi nog flyttat :D

2010-11-30 | 17:44:59 ♥ http://candis.se
I väntan på Liten - Gravid i vecka 35

Tack, vad gulligt! Jag hoppas och tror det jag också :D Har ni några namn som ligger er extra varmt om hjärtat? Som du vill dela med dig av, förstås :)

2010-11-30 | 19:32:59 ♥ http://madeleines.se
Sara ~ Candis

SV. Haha jaaa dom gör ju det :D men nu ligger några påsar i frysen så förhoppningsvis tar de inte slut så jättefort :)



Krams

2010-11-30 | 21:13:16 ♥ http://candis.se
W- ung 3 barnsmamma & fotograf

vilken underbar mage du har =) jätte fin.

blir det en flicka eller pojke?



Tackar ! hihi =)

Min första förlossning med min son tog 15-16 timmar då hade jag även 4 smärtlindringar, Värmekuddar, Tens lustgas och Epidural, och alla lindrade på ett sätt men Epiduralen tog bort all smärta så det kändes som jag kom till himmelriket , denna förlossning var otroligt underbar och gjorde inte alls så ont jag sa redan efter att han kommit att jag skulle kunna göra om det =)



Med tjejen tog det 1 timme och 50 min från att allt startade så med henne gick det sjukt snabbt och var Extremt smärtsamt stod och vrålade i hallen här hemma och grät hade så ont att det inte går att beskriva hon höll på att komma i bilen när jag kom in var jag öppen 5 cm redan och fick Epidural direkt men den tog inte trots dubbel dosen och smärtan blev bara värre , direkt när dom gjort hål på hinnan så kom hon krystvärkarna tog 7 min och dom sa att jag födde naturligt eftersom smärtlindringen inte tog, efter att ha fött henne sa jag att jag aldrig mer skulle föda barn och vart livrädd för andra förlossningar , så fort jag såg någon föda på tv så kände jag smärtan i mig.



så nu är jag mer eller mindre livrädd för att föda, så jag råder dig att ta all smärtlindring du kan få haha nä men någon som funkar bra för dig! du får testa och se vilken som passar just dig . =)



hur känner du inför förlossningen då?

kramar !!

2010-12-01 | 07:11:48 ♥ http://dyrbarkarlek.blogg.se/
EvaPeva

Mysig mage du har, mikaela! :)

Vet du om det blir en pojke eller flicka? När är det beräknat?

2010-12-01 | 09:42:53 ♥ http://xjoelsmamma.devote.se
Jessica ♥ Gravid

Söt liten mage du har :)

Vilket datum är det du har bf i februari? :)

2010-12-02 | 23:22:11 ♥ http://lovelyeverafter.blogg.se/
Theodora

(Nu fick jag än en gång lura sidan för att kunna komma in! Skitskummt!)



Tack för att du uppskattade min lilla novell. Och angående om jag tog några bedövingar så gjorde jag ej det. När jag fick Leia skrek jag efter epidural, för att jag då trodde det skulle bli värre än va det var,men när de då kom in för att lägga den upptäckte de att jag va 11 cm öppen (inte konstigt att jag hade så förbannat ont!) och hon föddes 10 min efter det. Så det va tur att jag ej fick den epiduralen, för det hade dragit ut på det hela.

Med Cornelia tänkte jag samma som jag gjort första gången, att om jag ej bryr mig om hur ont epiduralen kan göra så skall jag ta den, men även den gången blev det ingen epidural. Inget annat heller. Bara lustgas, men den kräktes jag av och upplevde bara att den gjorde mig dåsig, men det var välkomnande just då.

Har dock hört att TENS-apparat skall va så himmla bra, och att man skall låna hem en sån innan man skall föda så man lär sig den. Hann dock aldrig åka o låna en sån.



Sen kan det låta lite klyschigt, men jag o min sambo gick på profylax inför andra förlossningen och jag klarade mig endast med hjälp av andningsövningar fram till 7 cm! Alltså typ 3/4 av förlossningen på att bara andas rätt. Knäppt, men sant..



Många kramar!

2010-12-02 | 23:29:19 ♥ http://theodoraaa.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




Trackback