Brev till dig i magen 36+6 (36+3)

Sanna - Gravid i v.36

Sv: Men åh, är det något tokigt med din kisse? Tänkte på inlägget nedanför. Hoppas inte, och hoppas inte du varit tvungen att ta bort kissen. Fick själv göra det för ett par år sedan och det är tusan en utav de värsta sakerna jag varit med om. Nu vet jag inte vad som hänt såklart, men skickar dig ändå lite fler styrkekramar så att du orkar ta dig igenom det som är jobbigt!



Aj då, gud vad tråkigt! Vet ju hur det känns med ryggen så jag lider verkligen med dig nu. Vet faktiskt inte vad vi ska göra, jag är verkligen riktigt less på det. Det enda som hjälper är att ligga ner för mig. Men det kan man ju inte göra hela dagarna. Det är som värst när jag sitter upp iallafall. Men förhoppningsvis så slipper vi smärtan båda två, SNART. :)



Joo det är trist. Har iof varit inne på förlossningen när jag hade ont, men man vill ju ändå se det "på riktigt" liksom, och inte när man är där för andra saker. Men men det blir nog bra ändå. :)

2011-01-28 | 15:27:17 ♥ http://saaanna.blogg.se/
Sanna - Gravid i v.36

Sv: Åh, jag beklagar verkligen. Förstår verkligen hur det känns. Särskilt när man i princip har haft djuret i hela sitt liv. Det gör verkligen ont. Min katt blev också sjuk och fick problem med njurarna när vi tvingades avliva honom. :( Husdjur bidrar till så mycket glädje, men det värsta är när den dagen kommer som man behöver ta det där jobbiga beslutet. Men man inte glömma bort att det är det bästa för dom. Som du säger så hade han svält ihjäl annars, och då är det ju betydligt bättre att bara få somna in försiktigt. Jag tänker på dig, och hoppas på att du mår bättre snart. <3



Jag har ont på precis samma ställe som du. Vid höger skulderblad ungefär. Precis brevid ryggraden. Vissa dagar har jag ont på vänstra sidan också, men på högersidan har jag ont på varje dag. Riktigt synd är det om oss haha!



Tack så hemskt mycket! :) Ja, bilder ska jag såklart ta. Ska bli jättemysigt att bara få äta massa gott tillsammans med honom. :) Hoppas du får en trevlig fredagskväll trots omständigheterna.



Kram på dig! :)

2011-01-28 | 16:10:30 ♥ http://saaanna.blogg.se/
Jennie - Stolt hundägare och blivande mamma

Åh gumman, nu förstår jag vad det är som pågår. Jag har funderat på vad det kan vara och förstod vad det var när jag såg ditt inlägg nedanför.

Det finns ingen ondare smärta psykiskt än att behöva ta bort sitt djur, ett djur man levt med och älskat i flera år. Det är viktigt att du inte stressar över att sörja klart, den tiden måste ta sin tid. För det kommer efter en sedan och då blir det bara sämre och jobbigare!

Jag har nämligen själv tagit bort min katt för 1½ år sedan. Det tog visserligen ½ innan jag kunde prata om henne utan att storböla, men tanken och kärleken finns kvar för evigt!



Kram på dig tjejen, hälsa bebisen :) <3

2011-01-28 | 16:50:05 ♥ http://jenniezen.blogg.se/
Jennie - Stolt matte och blivande mamma

sv: I och med att jag själv varit med om den sorten av smärta + att jag tänker på hur dum man är som skaffar flera djur efter den sorgen. Men den lyckan man får/fått är ovärdelig och den är underbar. jag är bara en person som bryr mig om dem jag gillar :)



Åh stackare, tyvärr finns det inget botmedel mot njursvikt, inte en kraftig sådan iallfall. Men han har det bätte nu, inget mer lidande eller smärta. och han kommer vaka över dig och bebisen är jag säker på.

Det är efteråt, att komma hem utan djuret är det svåraste biten. För som du säger, nu blir man aldrig mer bemött i hallen, ingen som kommer när man kallar på dem, inget mer myskurrande eller den trösten ett djur kan ge en när man mår dåligt. det kommer bli tufft, men med tiden kommer det bli lättare. Speciellt att ha någon att prata med som varit med om samma sorts sorg..

Jag är säker på att du kommer kunna ta dig igenom det. Låt det ta sin tid och så småning om så känns det lättare!



Vi har gjort ALLT för våra djur, de kunde inte vara mer tacksamma. Det är en sak som är säker. Men visst önskade man att man kunde gjort något från början men 17 år på en katt är lång tid och de blev dåliga med åldern!



Ha en mysig kväll gumman! kramar <3

2011-01-28 | 20:48:41 ♥ http://jenniezen.blogg.se/
Sanna - Gravid i v.36

Sv: Ja, det är verkligen jobbigt. Minns själv när jag kom hem första gången efter att våran kisse kommit till himlen. Hade sovit hos pojkvännen då innan vi flyttade ihop, och så klev jag in i lägenheten. Casper (som katten hette) brukade alltid möta mig i hallen, men den här gången kom det ingen Casper. Jag började gråta på en gång, och det var verkligen så jobbigt. Jag känner fortfarande när jag besöker mamma att någonting fattas när jag kliver in genom dörren. Men man har ändå lärt sig att hantera det, och det hoppas jag att även du kommer göra i framtiden. Men man får låta det ta sin tid. :)



Aah, jag blir också tokig på smärtan i ryggen. Nu ligger jag i soffan för att det som sagt känns bättre då. Men vad är musikesalva för någonting? Det har jag inte hört talas om förut. :)



Ja, maten var verkligen supergod! Blev verkligen glatt överraskad. :)

2011-01-29 | 13:09:09 ♥ http://saaanna.blogg.se/
Sara ~ Candis

SV. Tack tack tack :D:D:D:D

2011-01-30 | 12:17:24 ♥ http://candis.se
Jennie - Stolt matte och blivande mamma

Godkväll tjejen!

Hur står det till?

Hoppas allt är okej och att det går an med livet..

kramar ifrån mig och gizmo

2011-01-30 | 20:20:14 ♥ http://jenniezen.blogg.se/
Jessica ♥ gravid vecka 40

SV: Inget att tacka för :) Du verkar vara en go tjej så klart man bryr sig :)

Nja, jag tror nog hon verkar trivas där inne hehe.. Dröjer nog ett tag till, tyvärr ;)

Kramar <3

2011-01-30 | 21:29:13 ♥ http://lovelyeverafter.blogg.se/
Wictoria - ung 3barnsmamma & fotograf.

Vilket underbart brev! :)



nääää fy faaan för sånt :( att döden ska finnas usch!!

vet hur det känns, min katt försvann helt utan förvarning som jag levt med i 16 år :( sen avlivades min andra katt som jag bara haft 4 år. så jädrans tragiskt. man får bita ihop tyvärr.



haha ja jag vet det finns ju ingen återvändo, snitt vägrar jag alltså, är nog mest rädd för att det ska hända :( men är så rädd för smärtan och för epiduralen eftersom det var så snabbt förra gången och jag hoppade till när dom la den osv. :/



kramar.

2011-01-31 | 07:23:33 ♥ http://dyrbarkarlek.blogg.se/
Jennie - Stolt matte och blivande mamma

sv: Men usch då, får hoppas det släpper snart. Hjälper inte massage?

Jo med mig är det bra, har bara tagit det lugnt i helgen i och med att jag blev dålig i veckan som var, men börjar bli bättre nu =) Bebisen har börjat röra sig mer, eller jag känner mer nu, det är sååå härligt!



kramar

2011-01-31 | 10:43:13 ♥ http://jenniezen.blogg.se/
Sanna - Gravid i v.36

Sv: Hoppas det gick lättare nu när du var där igen. Usch kan inte varit skoj det där. :/



Jaha, du menade muskelsalva haha. Nu vet jag ju inte vad läkaren skrev ut för salva till dig, men har du kollat att du kan använda den som gravid? För vad jag vet så ska man inte använda Zon och Iprens muskelsalva iallafall.

Nä gud, jag håller med dig! Fast man skiter väl antagligen i ryggvärken när förlossningen väl startat haha. Usch kan inte ens fatta att jag kommer ha så ont. Känns helt galet!

2011-01-31 | 11:57:05 ♥ http://saaanna.blogg.se/
Josefine

du skriver så fint ! hoppas att allt har gått bra och att du bearbetar sorgen på något sätt men som du säger är det bra att gråta ut och släppa fram känslorna så att man kan ta itu med dem sen. Nu har du ju ett nytt litet underverk som snart tittar ut dig och som kan ge tröst bara av du tittar på honom/henne :)

2011-01-31 | 20:30:02 ♥ http://emmajosefinee.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




Trackback