Sebbe

Hanna Z

Ja en timme är länge:) Jag pumpar kanske 10-15 min per bröst, har så jäkla mkt mjölk men jag tror det börjar sina lite nu iaf. Dom blir sprängfyllda efter 5-6 timmar innan blev dom fulla efter två. Jag pumpar ju som sagt bara "det värsta" just för att jag vill dra ner på det. När jag slutade amma och börja pumpa fick jag med ut ungefär som du, men ju mer jag pumpade ju mer mjölk kom det, så pumpa oftare om du vill få igång det. Men mer sällan om du vill bli av med mjölken. Det finns ju som sagt tabletter man kan ta för att bli av med mjölken men jag vill ju på ett sätt ge Elliot så länge som möjligt. Så jag gör såhär så sinar det med tiden:)



Elliot tog med flaskan direkt, skönt! Och nu föredrar han ju den framför brösten. Så bra att vi båda är nöjda med hur vi gör:) Bra att han också tycker om ersättningen, och att det funkar. Vissa blir ju hårda i magen och får förstoppning av det... Det har Elliot med sluppit. Ett tips är dock att blanda bröstmjölj med ersättning (eller alltså inte blanda i samma måltid men ge både och) just för att slippa att hans mage ska reagera. Sen kan man ge mer och mer ersättning och tillslut bara det, så magen hinner vänja sig.

2011-02-24 | 16:03:47 ♥ http://hannaz.se
Jennie - Stolt hundägare och blivande mamma

sv: Okej, men det kommer nog gå bra gumman ska du se :)

Du är så duktig så!



Ja dte var inte kul att läcka, så det får bli några inlägg så jag slipper läcka mera synliga fläckar :)

2011-02-24 | 21:00:47 ♥ http://jenniezen.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




Trackback